onsdag 26 januari 2011

Min debut som golvdansare!

Fantastiskt, härligt, flödande och absolut annorlunda!
Har nu testat på Modern dans på Dansforum.
Helt förvirrad och malplacerad i denna miljö... nyttigt för mig att se hur viktigt bemötandet är när man kommer som livrädd "nying".
Där stod jag i min aerobichållning och rosa kläder... som TUR var hade min sidekick Sofia också rosa kläder... så vi var i alla fall två bortkomna färgklickar i den svarta gruppen.
Enda gången jag har testat det tidigare var på en workshop för ett par år sedan med bland annat Åsa Eriksson... Men då gillade jag det! Hade superproblem att ta in koreografin... men jag älskade känslan!
Nu gillar jag det med!
Ja, det är härligt att rulla runt på golvet och dansa! Stå Parallellt och slänga sig som ett kors på golvet :)

Såååklart så drabbades jag av en megastor skrattattack! det hjälpte inte att fröken Heydeck stod bakom och kände samma sak.
Vi skulle rulla ett varv på golvet och sedan upp i stående planka.... och varje gång... VARJE GÅNG
så hade jag ingen aaaaning om vilket håll vi skulle rulla åt. Det var trångt och det gick fort!
Kändes som att jag skulle bli överkörd av en ångvält VARJE GÅNG.
Den hetsen som blev när alla slängde sig dundrande ner på golvet och började rulla....Ihhhh!
Puh (måste samla mig en stund) Helt galet roligt...

Nått som även va väldigt komiskt var uppvärmningen... en timme.. sen dansade vi, en kvart.
Inte tvärtom alltså, på gymmet kör vi typ en kvart UPPVÄRMING och resten dans...
Hahahha totalt omvänt... superskönt för kroppen
Lovely!
Fast det återstår att se vad kroppen säger om det här imorgon.
Den är inte van med att bli slängd på golvet...

På Fredag är det Stockholmas som gäller!
Snälla låt mig vara helt frisk då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar