söndag 23 januari 2011

Coaching

Som ni märker så skriver jag för att jag är uttråkad!
Men säkert läser du för att du inte heller har så mycket för dig just nu :)
Eftersom jag ligger hemma så har jag inga roliga bilder eller upplevelser som jag kan dela just nu...

Därför vill jag passa på att skriva lite om något som jag ser så galet mycket fram emot, nämligen min coaching-utbildning som jag ska gå den här terminen!

När jag blev antagen som utvecklare för Sportlife och fick chansen att utbilda och ha utvecklingssamtal med instruktörerna, så öppnades Helt nya dörrar för mig.

Det här fantastiska sättet att arbeta på. Lyfta och stärka människor. Se hur de utvecklas!
Det är en helt otrolig känsla... frågor som jag ställer kan vara helt avgörande för deras fokus och utveckling.
Man kan sammanfatta coaching som hjälp till självhjälp. Jag talar alltså inte om vad de ska bli bättre på, eller hur de ska göra det. Utan det bestämmer varje person själv.
Det här är inte något som man bara kan använda sig utav som instruktör.
Utan det kan du arbeta med i ditt privatliv, arbete, vänner, boende, osv.

Det ska bli super intressant att få lära sig mer om visualisering, målbilder osv.

Var inte ett offer för omständigheterna... Välj ditt eget liv!
Du väljer alltid dina känslor... hur härligt är inte det!?
(innan jag blir gammal så ska jag leva så fullt ut... men jag är inte där än...)
Det ska jag arbeta mer med!

Tycker du att det här låter intressant så mejla mig gärna dina tankar, funderingar, känslor och åsikter
info@inspireras.org

Ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar