onsdag 19 januari 2011

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är bäst!

*ASG*
Nej det är kanske inte riktigt så jag jobbar...
Men ordet ödmjuk är något som på sistone börjat förfölja mig.
Det är något som jag absolut inte själv skulle kalla mig... så därför måste jag gräva lite i det.
För fantastisk fakta besökte jag Wikipedia :)
Där förklarar de ödmjuk på det här sättet.

Ödmjukhet är en personlig egenskap. En ödmjuk person har en balanserad självuppfattning och är medveten om sina begränsningar.
Framförallt så är en ödmjuk person alltid villig att ge upp och startar inte strider. En extremt ödmjuk person låter alla få som dom vill. Falskt är dock att ödmjuka personer är rädda. Maximalt ödmjuk är man om man är totalt orädd för allting och låter allting hända så som det vill.

Fan det låter ju skitbra!
Balanserad självuppfattning och medveten om sina begränsningar... där tror nog många att JAG inte har en susning om MINA begränsningar. Vilket såklart är helt galet och jätteroligt måste jag säga... jag skulle vilja påstå att jag vet precis vad jag har för begränsningar. Däremot så skulle jag ibland behöva en stor portion av mod för att flytta och öka mina begränsningar.
Jag tar alltid de chanser som ges...men jag väljer det kanske inte alltid vid första skeendet.
Det ska jag arbeta på :)
Men absolut tror jag på mig själv!
Det här med villig att ge upp och startar inte strider... är bullshit! Jag önskar att jag inte skulle strida så mycket som jag gör. Envishet är nog en av mina största egenskaper och där går inte "villig att ge upp" hand i hand... Det sista jag gör är att ge upp!
Speciellt om vi snackar tävlingssammanhang! Mee och "FriendsMonica" är tvillingar :)
Låter absolut inte alla få som dem vill...

Maximalt ödmjuk är jag inte än.. klart jag är skiträdd för vissa saker som jag tar mig för... men jag tror ändå på att försöka öppna sitt sinne så pass mycket så allting händer så som det är menat.

Sååå kontentan är nog att jag i alla fall är lite ödmjuk...

Å andra sidan, är det inte speciellt ödmjukt att påstå just detta :)

Den som är ödmjuk vet det inte själv
Martin Lhuter King Jr

Nu blire jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar