tisdag 10 september 2013

Silikonbröst hiiiiighfiiiiive!!

Eh.. What?!
Där står jag med fyra vackra, smarta och framgångsrika kvinnor.
Fyra personer som firar att dem nu har perfekta och stora bröst.
Alla highfivear utom jag...

Jag skrattar bort det och drar någon kommentar om att jag
Kompenserar min a-kupa med en stor rumpa istället och samtalet flyter på vidare.

Men det här absurda higefiveande stannar ändå kvar i mitt huvud och jag undrar varför det blir såhär.
Hur blev jag den onormala?
Jag undrar också tex varför 7 andra otroligt starka tjejer i min närhet känner att dem vill/måste ha sillikonbröst?!

Jag förstår absolut att man vill göra det av olika anledningar.
Och vem är jag att döma andras val och anledningar! Det vill jag inte.

Men det jag ändå ser är att i många fall så räcker det inte att fixa brösten...Utan näsan ska vara perfekt, kroppen fettfri vilket ofta leder till ätstörningar och ortodoxi, en del har en dålig självbild och drabbas av depression, osäkerhet, dålig självkänsla osv.

På riktigt!
Är det verkligen bröst, ögonfransar plus andra skönhetsfix som vi ska göra för att må bra, att få oss att bli perfekta!?
Vad är det som sätter standard för den här perfekta bilden?!

I många delar av världen så är den "perfekta kroppen" stora bröst och en vältränad/smal kropp. Medan i andra delar opererar man silikon i skinkorna för att leva upp till andra ideal!

Varför drivs vi till att spendera massa pengar och till och med operera oss för att vara passa in i en mall?!

Man gör som man vill!
Absolut.
Många som jag känner är supernöjd med att ha silikon!
...Några andra är mindre nöjda...

Moraltant som jag tydligt blivit efter 30 så vill jag ändå säga:
DU duger fan visst som DU är! Japp även fast du har lite kärlekshantag.
Du är helt jävla perfekt!
Japp även om du har tio kilo Sommarvikt extra! Om du älskar dem kommer garanterat någon annan också att göra det!
Ja A! Även om du har fått pigmentfläckar och det ser ut som en musche! Någon kommer att tycka att det är gulliga fräknar på överläppen! Och JA även fast du säger ifrån eller ber om saker som kan kännas obehagliga så kommer de bra personerna att respektera dig.

Sluta hitta ursäkter nu! ;)
Hitta värdet i dig själv!
Det är bra mycket billigare än att lägga sig under kniven. Och faktiskt kanske inte ens vakna upp igen...

Ber om ursäkt om jag förolämpar någon med mitt inlägg. Det är inte min mening.
Tant vill egentligen bara säga att vi ska värdera oss själva i varje sammanhang, för du är otroligt viktig precis så som du är!



Inspirerasmedmig!

4 kommentarer:

  1. Mycket bra skrivet! Jag tror att "lyckan" aldrig någonsin kan komma utifrån. Egenvärdet går så mycket djupare än bara till ens utseende....

    SvaraRadera
  2. Detta var såååå himla bra Sara! Tack för att personer som DU finns! Det är viktiga grejer det här! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söt! :) tack själv!! Vi får hjälpas åt att sprida det! :)

      Radera