söndag 8 september 2013

Det är folket som gör det!

Som man brukar säga! ;)
Det är människorna omkring oss som får oss att känna oss som hemma! Det är dem som får oss att må bra och för att dra en klyscha till när jag ändå är igång så blir du som du umgås!
Så varför inte passa på att välja de allra bästaste människorna omkring dig!? Dem där guldkornen som drar ut det allra bästa ur dig! Och tvärtom.
De vänner som du kan älta med i evigheter, eller skratta ihop med tills du får kramp i magen. De personer som ändå finns där för dig fastän du har varit sämst på att höra av dig. Dem som man kan vara ifrån i ett år men när man ses så känns det ändå som igår. Dem som ställer upp i vått och torrt!

Jag har en fantastisk vän som ska ut och resa i minst ett halvår och jag kommer sakna henne som tusan! Hon är en fåmigalltidattmåbraperson och jag råkar veta att jag är det till henne med igår när vi hade en liten avskedsmiddag med skratt och tårar!
Hon är galen, hon är smart, hon är rolig, hon skrattar från hjärtat, hon är modig, hon är busig, hon är självständig och trots att hon har varit med om många svårigheter i sitt liv så väljer hon att se på det på ett positivt sätt och som en erfarenhet. Hon är helt enkelt GRYM och jag kommer sakna henne som tusan!!!


Det är lätt att titta på personerna omkring oss och kanske döma deras sätt, eller att låta oss bli påverkade på ett sätt som vi egentligen inte önskar.
Det är även lätt för mig att skriva: välj dina nära ordentligt och du blir som du umgås...
MEN Kom ihåg att DU och jag läcker för fullt till våra människor omkring oss, vilka känslor och energier vill DU bidra med!

Imorgon är det måndag! Perfekt dag att börja om på nytt!
Om man vill... :)
Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar