måndag 3 september 2012

Inne/utefuckinlåst!

I torsdags när jag kom hem så hade det varit några målare i min lägenhet! Dem hade mina nycklar och uppmärksamma som dem var, märkte de att mitt lås i dörren sitter lite löst. OCH Hjälpsamma som dom då är, drar dem åt skruvarna. Det gör att när jag kommer hem så kommer jag knappt in! Undrar hur f----n dem fick igen låset! Efter att ha meckat ett bra tag så får jag till slut upp dörren! Puha!
Kommer in... Överväger såklart att inte stoppa i nyckeln och låsa inifrån som jag brukar... Men envis som jag är så stoppar jag in den igen för att bara känna efter om det går... Givetvis fastnar dem i mellanläge så att jag inte kan få ut nyckeln.
Trött som jag är så bestämmer jag mig för att sova på saken!
(ställer klockan lite tidigare så jag ska hinna mecka dörr)
Står ca 30 min innan jag får panik för jag måste ju med bussen!
Öppnar fönstret för att ropa på gubbarna i klätterställningen utanför. -ursäkta miiig!
(säger jag med min ynkliga morgonröst) varpå ingen reagerar! När jag ropat och tittat ut flera gånger utan respons dundrar jag in igen. Beslutsam att öppna dörrj--vln! Slutar med typ blodiga tummar!
Tittar ut genom fönstret igen.
-HALLÅÅÅÅ!!! Hej (mitt största leende) jag är innelåst!
-Ojdå, jag kan ringa min chef.
-jaaaa eller så behöver jag kanske bara ett par starka händer,.. Går det att klättra ner hit!
Jajemän! In kommer det en Karl inbrakandes genom fönstret! (haha håller på att bryta ihop för att det var så jäkla bisarrt!) han står å sliter tummarna av sig för att få upp dörren! Haha men efter ett tag lyckas han och försvinner samma väg som han kom!
Här tänker jag mig noga för! Jag borde bara låsa överlåset så jag inte behöver gå igenom samma sak söndagkväll när jag kommer hem igen.
Men vad gör jag... Nä... Måste ju testa om det verkligen inte har blivit bättre. Pang fastnat!
Pang! Står utanför söndagkväll och kommer inte in!
KÖNSORD!
Efter många om och män..eller man ;) så kom jag in tillslut!
Och ja jag ger mig! Jag har endast låst det övre låset!
Om du mot all förmodan undrar varför jag inte tog skruvmejseln och lättade själv på skruvarna så hittade jag ingen som passade!
Suck!
Men ingen ide att deppa för det!
Tur att man fortfarande är hög på Sh'bamendorfiner!


(snodde bilden från snyggbottne!
Vill du ha lite SH'BAMendorfiner så ses vi på exclusive 17.30 imorgon! Whoooop!! :)
Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar