fredag 14 september 2012

Det magiska hörnet...

Fråga!
Varför ställer sig alla nybörjare sig längst bak i hörnen?
Igår på min step var det två nya på passet. I salen som rymmer ca 50 pers så stod dem två personerna längst bak och längst ut på sidorna. E x A k T samma sak idag på Sh'bamen!
När jag gick på nybörjarkurs i Hiphop så stod jag längst in och längst bak och hängde inte alls med för jag såg ju knappt!!
Varför gör man så?! Är vi så rädda att för att göra fel och vara i vägen? Vi gör ju liksom oss själva en otjänst!

NÄ! är du ny så ta en bra plats så du ser instruktören. Speciellt om du tex har en bräda på passet, då behöver du ju inte oroa dig "för att vara i vägen" för någon.
Dessutom är alla så upptagna med att kolla på sig själva eller instruktören så de noterar knappast vad någon annan gör!
NÄ! Ta plats!

Jag ska också göra det nästa gång, f*ck it om jag inte snappar upp korren så snabbt. Mittenplatsen är tio gånger bättre än hörnet!
Mental note to myself!
No more mystery corner! ;)

Have a nice weekend!
<3 Sara Silverstedt


Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar