lördag 2 februari 2013

NIKE Blast 2013 dag 1 Sthlm!

Vaknade 03.20 imorse. Messade min roomie Elena som skulle slutat jobba klockan 02.00.
Hon kom hem kl 05.

Och jag var välkomstkommitté! :)
Nopp fick inte mer sömn än så, knatade bort till Globen typ kl 8.första klassen började 9.30.
Har a l D r i g varit så tidig!
Men det var inte så tokigt, hängde i Nikeshoppen utan trängsel! Lyx!!! :)

Hur som helst! Här kommer mina tankar kring dagens klasser.(ungefär som att jag är nån slags expert... Men det va då jag tyckte iaf!) :)
1. Ragga med Kimmo.
Det som jag nog hade sett fram emot mest! Man kan ju inte vara annat än småkär när den där mannen rör på höfterna!
Vet inte om det var förväntningarna eller att den låg så tidigt på morgonen... Men känslan i gruppen var lite svårstartat, tror kanske att han hade lite mycket koreografi för det kändes som vi fick långa sekvenser att lära oss enda in till slutet. Men han är ju ändå kungen av shakeDOWN!
Så tre godispåsar av fem! ;)


Vi var löjligt taggade! :)

2. Sebastian Piatek, Step!
Dagens höjdpunkt! Söt, rolig, dansant, pedagogisk liten kille som rockade en symmetrisk step!
Superhärlig! :)


Fem av fem! :)

3. Dansaerobic med norrbaggarna Robert och Per!


Missade att fota dessa herrar, men vi aerobicsnördar ställde minsann villigt upp på en bild innan. ;)
Hur kan man inte gilla dem här killarna!? Klart dem levererar en bra klass! Dock blir det bara fyra godispåsar av fem, ett litet minus för Perras "enmansshow"/bekräftelsebehov/jubelöronen som jag skulle vilja kalla det... Vet inte om ni vet vad jag menar...Men dansa i stället för att få höra jubel h e l a tiden. ;)

4. Calvin Wiley. Calvinography.
Gamla steg, oklar koreografi... Gjorde fel hur många gånger som helst, skippade korren och gjorde någon slags "diagonalträning"/hahavetinteallsvadjagskakalladet!
MEN charmig och rolig som han är, PLUS att fröken Antonsson dök upp krypandes på alla fyra, gjorde klassen ändå helt ok!
2 av 5!

5. Strip med Åsa ljuvlig Eriksson!
Som vanligt är den här damen sprudlande, rolig, lyhörd och alldeles för HET och bra på att dansa! Jag tycker nog ändå inte att stripBed kommer tillhöra historieböckerna... Lite meck med upp och ner på lådan/"sängen" så personligen röstar jag för mer "vanlig" Powerstrip till folket. Men självklart var det en rolig grej att testa och en timme med fröken Eriksson kan aldrig bli tråkigt!
4 av 5!


Som sagt, kan aldrig bli tråkigt! ;)

6. Step med Jessica Mellet.
Fransmännen är helt klart lite olika oss svenskar! ;) Hon visade gärna magen och bhn körde lite "sexymoves"... Eller ganska mycket... Lite oklart hur bra det funkar i Sverige med en grupp på typ 80% tjejer... :)
Men bra korre och grym musik!
Tyvärr orkade inte mitt huvud/kropp att ta in det såååå tre..fyra 3,5 av fem! 5a för hennes höga kickar! ;)


Nu...!


Det är jag värd! ;)

P.S önskar att jag hade kvar energi till ShJamen! Det såg grymt ut! Dem hade verkligen roligt på scenen och det var otroligt smittande! Lätt en femma på den!

Ser fram emot en galen träningsvärk och dag 2!

Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar