tisdag 9 oktober 2012

Att lyssna på sin kropp

Att lyssna på sin kropp är inte alltid det lättaste. Speciellt inte i träningsbranschen. När "att träna" är ditt arbete.
Du vet att du ska lyssna på kroppen. Ändå är det ibland svårt att avgöra VAD exakt den säger. För vi är vana att pusha oss lite extra.
Igår gjorde jag nått dumt. Ingen kunde hjälpa mig med min klass så jag körde ändå. Fast jag kände att Hmmm jag borde nog vila någon dag till. Jag mådde ju mycket bättre annars hade jag inte kört. Men idag, dagen efter "hmmmbordejagegentligenköra" så mår jag inte helt hundra.
Det är så typiskt när man vill så mycket så ignorerar man småsignaler som säger -du vill, men borde du?
nej det borde du inte.
Punkt.
Även fast vi älskar våra deltagare och klasser så är det inte värt att köra. För tänk om du blir j ä t t e sjuk! För det kan du bli. Tänk om du måste vila flera månader istället för någon vecka?!
Det gäller ju såklart inte bara instruktörer, utan alla som tränar regelbundet. Som min kloka kollega sa idag -tänk vad många klasser du kommer att kunna köra om du bara vilar den här gången.
Nu försöker jag absolut inte avskräcka er från träning! Haha antiträningsbloggen. Nej nej missförstå mig rätt. I många fall är det säkert tvärtom, man fegar för att gå tillbaka till träningen. Lite snor har inte haft ihjäl nån (vad jag vet iaf! ;)

Oavsett åt vilket håll du måste kämpa mot, så va ärlig mot dig själv.VAD säger din kropp/ditt inre egentligen?

Idag säger min trollkropp vila dig för 17 gubbar för på torsdag vill jag steppa!!! ;)


Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar