tisdag 13 december 2011

Suckiga Lucia!

Dagen började bra i frisörsstolen hos fina Sandra! Skinkmacka och kaffe i mängder... Även två pepparkakor smög sig ner i magen!
Sen blev det en mindre bra dag!
Avskyr att bli missförstådd! Gör mig så himla ledsen när jag alltid försöker möta människor och få dem att må bra!
Det känns inte rättvist... Men jag antar att så är livet!
Sedan träffade jag två ursnygga damer som tog mig med på luciafirande i Haga kyrkan. (innan dess slank en lussebulle ner)
Jag älskar stämningen i kyrkan och luciatåg... Brukar bli otroligt rörd och gråta floder! Jag vet jag är jättefjantig men vacker sång gör så med mig :) Men den här gången måste jag ovilligt erkänna att jag blev lite besviken... Det var nämligen någon folksång variant. Jag kände igen många låtar och det var väldigt vackert!
Men jag saknade alla vanliga underbara lucialåtar. Någon version av gläns över sjö å strand, Betlehems stjärna, strålande jul osv.

Jaaa jag saknade dem väldigt mycket... Men å andra sidan slapp jag sitta och snora bland massa folk :)

Det får duga den här gången! Nu blir det snart ljusare!
Glad Lucia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar