onsdag 2 mars 2011

Sportlife Konventet 2011

Då var det dags för Sportlifes eget träningskonvent!
Även i år kommer det vara på Sportlife Partille, denna gigantiska och snygga klubb!

Jag har fått äran att teama med underbara Mia och vi sa sätta ihop en hejdundrande dansstep! Whooop!
Här har du oss och en liten försmak på vår klass!


MIA JOHNSON
Började med gymnastik i 5 års ålder, vilket övergick till basket i tonåren och längre fram till gruppträning. Idag ligger de dansinspirerade passen mig varmast om hjärtat. Efter drygt 10 år i branschen ingår jag idag i Sportlifes utvecklingsteam där mitt jobb är att utbilda, coacha och inspirera våra fantastiska instruktörer till de bästa de kan bli! Är utbildad gymnasielärare med inriktning mot utvecklingspsykologi, kommunikation och ledarskap samt idrott och hälsa.
Det brinner jag för
Upplevelsen av sann träningsglädje! Det är en häftig känsla när allt stämmer överens; musik, steg, pedagogik och känsla. När man sedan märker att man har lyckats förmedla den känsla man själv har till deltagarna, då vet man att man har världens bästa jobb.
Så peppar jag mig en dålig dag
Lyssnar på bra musik! Att lyssna på någon av mina mycket kloka vänners ord brukar också vara bra. Sen brukar jag också tänka att efter en dålig dag kommer alltid en bra. Ingen kan ju alltid vara på topp.



SARA HÄNNINEN
Jag är en vanlig, unik donna som fyller 30 år och inser att livet bara blir bättre och bättre för varje år. Jag har en tendens att fastna i yrken som går ihop med mina intressen och sådant som jag verkligen tycker om. För alldeles för många år sedan läste jag till hälsopedagog, men istället för att arbeta med hälsa blev jag reseledare ett par år innan jag träffade kärleken i Thailand och flyttade till Göteborg.
Träningsbranschen blev då ett självklart val och jag har arbetat på Sportlife i ca fyra år. Jag trivs som Mumin i Mumindalen!
Det brinner jag för
Allt som får mig att skratta och må bra! Älskar mitt arbete på Sportlife som utvecklare, att utbilda instruktörer och se dem växa. Det gör mig så otroligt stolt.
Så peppar jag mig en dålig dag
Jag har inga dåliga dagar. Men det klart att det brukar dyka upp mindre roliga tillfällen... då brukar samtal med olika personer hjälpa till att pigga upp. För extra ”vardagspepp” är det kombinationen falsk sång och dans i vardagsrummet som gäller, med RnB eller hiphopmusik... eller ett roligt avsnitt av serien Vänner! Det fungerar alltid!


STEP TO THE BEAT
En stepklass där rörelseenergi och musik vävs samman i en perfekt mix. Låt dig själv utmanas och släppa loss till housemusikens tunga rytmer och upplev dansglädje när den är som allra bäst!

Kanske kommer det se ut som nått sånt här...
Eller så blir det TOTALT det motsatta! Wiiiiiiee ska bli hur roligt som helst!

Hoppas vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar