fredag 11 mars 2011

Jobbig känsla...

Vaknade i morse och läste i aftonbladet att det hade varit jordbävning i Japan och att skalvet uppmättes till 8,8. Vilket är otroligt mycket!
Det första jag tänker på är inte just själva jordbävningen...det är snarare att det kan utlösa en tsunami.
Japan känns som ett sådant litet lättsårat land, även om de är vana att hantera stora vågor och haft liknande katastrofer många gånger tidigare.
Det är ändå en jobbig magkänsla som infinner sig när jag kikar på bilderna.
Man ser vilka krafter det skapar och hur lätta havet tar med sig otroligt stora byggnader!
Usch det är svårt att fatta hur man kan överleva något sådant.
Hur jag kunde!
Känner mig ledsen när jag ser bilderna, men samtidigt otroligt tacksam!
Idag ska jag njuta av att jag lever!


2 kommentarer: