måndag 9 december 2013

Föreläsning OCH paket!!

Vilken kväll jag har haft!
Höll mitt föredrag livshjulet idag igen för några förskolelärare.
Tycker att jag gjorde ett bra jobb, dem flesta var med mig.
Men tyvärr inte alla.
Framför allt så var det två personer som inte alls var tillgängliga och det spelade ingen roll hur jag vred och vände på det.
I slutet så bad jag alla att fundera på en positiv sak som dem kunde ta med sig ifrån föreläsningen eller kvällen som helhet.
Behövde inte vara en stor grej, kunde vara att lussebullarna var goda... NOLL respons!

Jag bad dem att försöka anstränga sig lite extra och gav ännu mer förslag på positiva saker som man kan ta med sig.
NOLL respons.

Förstår att man inte kan nå ut till alla och att det inte bara ligger hos mig eller det jag säger. Men hallå! Hur kan du inte hitta något positivt?!
Inte en endast grej! Jag blir glad av fikat, eller att det var en tjej från mina hemtrakter, och att jag faktiskt inte var så nervös som jag brukar när jag kom dit! Eller att Janne säger att varje dag är fantastisk, vi måste uppskatta det utan trauman och dramatiska händelser OCH superdupertacksam blev jag av presenten jag fick!!


Blir blir sur på mig själv för att jag inte nådde fram till denna pluttiga lilla procent.
Men DET vet jag ju faktiskt inte... Kanske är det dem som visar det minst som blir som mest inspirerade...
Vad vet jag...
Jag väljer att vara stolt över min bedrift oavsett vad dem tyckte.
Min femte föreläsning om just livshjulet denna termin. KUL utmaning för mig! :)

Du kan tro att du kan

Du kan tro att du inte kan

I bägge fallen så har du rätt!
Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar