onsdag 25 april 2012

Försurad kropp?

När jag bor i Sverige så får jag ibland problem med min hy. Jag har tidigare kopplat det till det torra och kalla klimatet. För jag drabbas mest på vintern.
Men jag undrar om det inte beror på kosten. Jag upplever att när jag har varit väldigt strikt med att äta LCHF så får jag oftast sämre immunförsvar, jag får inflammation som startar i leden på lillfingret samt klåda och sämre hy.
Så nu tror jag verkligen att det är kopplat till kosten...
Jag testade därför att äta mer basiska födoämnen så som grönsaker, frukt, bär, citronvatten osv (istället för syrebildande mat såsom ägg,kött,nötter, mjölkproduker,socker.kaffe... Typ sånt som jag LÄTT skulle kunna leva ENBART på)
Jag upplevde rätt så snabb skillnad på min kropp när jag började ändra det här. Vilket känns helt fantastiskt! Hur många gånger har jag inte varit hos läkaren pga att jag har haft "eksem"? Testat å sola och smörja smörja smörja utan bättre resultat! Jag ska verkligen fortsätta att följa det här för att se om det ligger något i det. Det här är ju inget som någon läkare har bevisat osv. Det är min egen lilla teori... :)
Men än så länge verkar det funka.... Så då kan det inte vara helt fel!?!?
Vill du läsa mer om vad jag surrar om kika här
Eller googla på basisk mat så finns det massa info och även listor på olika livsmedel.

Shit nu blev jag fröken seriös!
Det måste avslutas med en bild på mina närmaste kollegor -dom är inte försurade... Snarare FÖRglada ;)


Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar