tisdag 2 augusti 2011

Step med Sörensen & CX30 med AM!

(innan ni börjar spekulera, nopp ej gravid!)

Fantastiska nyheter!
Mr Robert Sörensen kommer till Sportlife för att utmana våra hjärnceller i en dansant step.
Det ser vi fram emot! Skynda dig att boka är mitt tips! Det är på den bästa klubben Sportlife exclusive!
Idag var vi på cx30tour i Kungsbacka!
Min eminenta kollega... (Som för övrigt försökte strypa mig när jag bad om en cxpose) AM/Anna-Maria lät mig och några Kungsbackainstruktörer smaka på det nya coreprogrammet från Les Mills! Det kändes i min värkande kropp det vill jag lova!
Här kommer mina 3 pos/neg.
Eftersom alla verkar tycka till om detta revolutionerade program ;)

+ bra funktionella övningar
+ kul att få mer motstånd med gummiband!
+ tuffa tunga övningar och go musik!
- ingen nedvarvning, men ändå rätt okej eftersom man sträcker ut lite under passets gång
- för mig så var det inte alltid naturlig och stegvis ökning av svårighetsgrad
- Hade gärna sett varianter på tidsmässiga format... Lite längre än 30 min tex.

Ska bli superkul att se hur det kommer bli i framtiden!
Säger som jag gjorde igår:
Magrutor here I coooome! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar