tisdag 7 juni 2011

Vad är coaching?

Som ni säkert inte har missat så går jag just nu en coachingutbildning.
Det är fantastiskt roligt och utvecklande!

Men det är inte bara en barnlek! Det är inte det lättaste att lära sig att "styra processen" eller hur man använder alla "verktyg".
En coach lyssnar, ställer kraftfulla frågor, vägleder, stöttar, uppmuntrar och ger stärkande feedback. Det är en överenskommelse mellan utövare och coachen.
Det är inte rådgivning eller terapi! Vi fokuserar på framtiden och nuet!

Ibland känns det som att jag sakta lär mig och ibland så får jag inte till det överhuvudtaget. Lite frustrerande... men det måste man stå ut med under lärandet :)

Dock när man lyckas eller om man går till någon coach som verkligen behärskar de här teknikerna så är det otroligt häftigt! Så mycket potential som vi människor har när vi blir mer medvetna!
Så himla coolt att se människor nå sina mål och utvecklas!

Jag vill verkligen rekommendera dig som känner att du fastnat i rutiner eller inte känner att du är 110% nöjd med din tillvaro att testa en coach. Livet är för kort för att inte levas fullt ut!

(vill du ha tips på coacher eller har frågor om hur det går till osv, mejla mig så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dig)
Imorgon fortsätter kursen, håll tummarna för mig så jag håller tungan rätt i mun! ;)
tjingis
Som Borran knalle säger - Stronger than U ever imagine!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar