söndag 5 december 2010

Vad är inspiration?

Jag var på en föresläsning med Navid Modiri där han ställde frågan, Vad är inspiration?
Vilket kändes väldigt träffande, eftersom jag har en blogg som heter inspireras med mig :) och en hemsida som heter http://www.inspireras.org/ .
Därför frågar jag mig. Vad är inspiration och vad betyder det för mig?
Är det något som bara kommer till oss... om vi väntar in den...
Eller måste vi leta efter den? Vart börjar man?

Efter lite funderande så tror jag att det för mig handlar om att utmana sig själv. Göra sådant som jag inte riktigt känner mig bekväm i. För att utvecklas. För om jag öppnar mitt sinne och vågar göra saker så hittar jag inspiration till att göra mer, orka mer, leva mer, skratta mer!
Det är som en energipåfyllning. (om det är ett ord? :)

När jag va på föreläsningen så tänkte jag JA nu vet jag vad det är....tror ni jag kommer ihåg det n u...nej!
Typiskt att man har minne som doris!
Men det känns som att inspiration är något som vi kan hitta och ta tillvara på i allt.
Livet, upplevelser, vänner, katastrofer, kärlek...
Vad är inspiration för dig?
XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar