torsdag 2 januari 2014

Nyårslöfte Sweet eller Skit?

Jag har nog aldrig sysslat med nyårslöften.
Har alltid tyckt att det har varit onödigt! Varför hitta på något nytt löfte till förändring just denna dag...
När du kan göra löften eller leva ditt liv som du vill vilken dag som helst i veckan?

Nä jag har väl alltid varit lite anti när folk påstår att dem ska börja träna mer bli mer hälsosamma osv.
Kanske beror det på att jag har sett dem komma till gymmet jan-mars och hetstränat för att sedan lysa resten av året med deras frånvaro.

Sjukt onödigt!

Eller?

Eller är det faktiskt positivt att vi har utnämnt nyårsafton som en nystart en allmän påminnelse att få tänka till lite extra. Att reflektera över de förbättringar som vi vill göra.

Även om inte ens hälften håller det dem lovar så finns det ju en procentuell klick som faktiskt håller sina löften mot ett mer hälsosammare liv.
Även om det endast är typ 10% så är det ju faktiskt 10 mer än inga!
Så kanske är det inte så tokigt att se över sina nyårslöften trots allt?

Självklart är det bäst att leva på det sätt som du och dina nära och kära mår bra av v a r j e dag.
Men tur är det väl att vi får en påminnelse MINST en gång om året!

Så om jag ska gå emot mina principer och ta tillfället i akt att fundera på ett nyårslöfte att sträva efter 2014.
(nått som är utöver mina mål och utmaningar som ja ser fram emot under 2014)

hmmmm...jag vill vara ännu mer öppen och ge kärlek till människorna runt omkring...
Kända, okända OCH mig själv...
JAPP så får det bli!
Bringing the löööööööööööv! Bye Bye förutfattade meningar! BAM!


Vad för liten förbättring kan du genomföra?

God fortsättning!
Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar