söndag 4 januari 2015

10 år och nio dagar sen.

Vanligtvis brukar jag mest uppmärksamma tsunamin och det som hände i Thailand endast på årsdagen. Men för några dagar sen fick jag ett mejl av en vän som satt  och läste om det här i SVTs arkiv.

"Jag satt och kolla på SVT:s arkiv och såg en tjej som var väldigt lik dig??
Cirka 18 min och 15 sekunder in i klippet. 

Jag läste på din blogg att
du räddande en liten kille, fantastiska du!

http://www.oppetarkiv.se/video/2513332/rapport "


Nyfiken som jag var så klickade jag in på länken och där sitter jag med en liten pojke i typ en sekund... 23 år gammal.
Kort blont hår och jag minns hur trött jag var.
Chockad och rörd över att någon har lyckats uppfatta att det är jag som befinner mig i rutan den där sekunden.
Verkligt på något vis...

Återigen slår det mig hur skört livet är och hur otroligt tacksam jag är för allt vackert som finns omkring mig.

Bra påminnelse. Tack Annika!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar