måndag 10 november 2014

6 månader sen!!!

För sex månader sedan gjorde jag och Linda vår första leverans.
Vårt första steg mot att vara företagare.

Det är ett tag sen jag uppdaterade bloggen och det beror nog på att jag har tagit ut min kreativitet via greens for you hemsida, Facebook och instagram.

Men just idag känner jag för att blicka tillbaka lite under dessa månader.
Häng med om du orkar! ;)

Det har varit en mixad tid.
Ena dagen har varit full av lycka medan man dagen efter hamnat i diskussion med människor som man till slut vill slå... I ansiktet.. Med en stol gärna...
För att vara egen innebär tydligen inte att du är helt själv.
Du måste fortfarande komma överens med kunder, kollegor, leverantörer osv.
Vissa dagar har jag velat självdö.
De dagarna så har jag TUR att jag inte är ensam i det här.
Då är Gud med mig, i form av LINDA NORLING!!! Kvinnornas kvinna! Himlars tur att vi kompletterar varandra och trivs med olika uppgifter!
Att jag tex slipper sitta med vår ekonomi! Det gör det hela lite roligare för min del! Medan hon säkert är nöjd med att slippa de "sociala medierna"
Att vara olika har helt klart sina fördelar!
Men såklart kan det också vara utmanande, Att tex inte vara överens om prioriteringar.
Där kommer kommunikation in.
Åt alla håll och kanter.
Inte bara oss emellan utan alla möjliga led.
Det har jag väl iof alltid tänkt... Men inte alltid varit bra på
Det är jobbigt, men också häftigt!.
Att få en ny roll att utvecklas i och att få vara kreativ. Det är min belöning just nu.

Sen hoppas jag såklart att nästa "belöning" blir att vi kan plocka ut lön. För det är ingen dans på rosor att starta något.
Det första halvåret har bestått av utgifter. Stora och små. :D
Det är inte förrän nu vi kan avgöra hur det går för oss.

Så tack till alla som kommer med sina "möten" till oss och käkar, alla som rekommenderar oss, fixar catering och "delar" det vi lägger ut.
Det kanske inte känns som att ni gör så mycket.
Men för oss räknas v a r j e sallad, varje varmt ord, varje dricka, varje hejarop och v a r j e besök.
Det tar oss framåt. steg för steg. dag.för.dag.

Ni är riktigt awesome!

Att "ensam är stark" någonsin blivit en sanning är helt uppåt väggarna fel!!
Jag hade inte varit någon utan mina vänner, kunder, Linda och familj.

Människor är allt!

Människan som gjorde att vi kunde fira de här roliga och turbulenta månaderna heter Malin Hennings!
Vi hade en återhämtningsdag på Stenungsbaden SPA! Magiskt ställe och NÄRA Göteborg!
Perfekt ställe att ta sina nära och kära till! :)

Over and out for now!

Inspirerasmedmig

1 kommentar:

  1. Så himla kul att du gjorde detta!!! heja Mumin!! ��

    SvaraRadera