Visar inlägg med etikett åsa eriksson. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett åsa eriksson. Visa alla inlägg

söndag 30 september 2012

Rosa Dygnet 2012

Vänner! Det är äntligen dags!
Ett rosa luddigt dygn i träningens tecken!
Jag och Åsa Eriksson kommer att köra en galen dans SH'BAM 19.00!
Det ligger även Zumba och andra gottiga dansklasser precis efter...
SÅ dansamarathon HEJ!
(om du inte är en såndär galenpanna som cyklar 24 timmar i sträck) ;)
Boka dig redan nu!
Rosadygnet.se eller Klicka här
Längtar! Vårt rosa ljus i mörkret!


kostar hundra spänn, du blir vältränad, du får skratta, du får SPAa! Självklart går alla pengar oavkortat till Rosa Bandet-insamlingen! Vill du inge ge pengar så kan du ge din tid eller baka eller fika! :) Möjligheterna är många -ursäkterna få!
Hoppas vi ses! :)

fredag 18 maj 2012

Blondiner på tur! Del 1

Min kära kollega körde en Powerstrip på mälaröträningsverk!
Ljuvlig utomhusklass!


SnyggMicke steeeinbrenner shakade loss till I'm sexy and i know it... Vem vet, om du ska på workout ÅRE så kanske du får se mer av den varan? ;)



Nu blir det middag och lugn kväll med förhoppningsvis mycket sömn! Imorgon kör vi Zumba 9.30
På Sportlife odenplan!




fredag 30 december 2011

Min årsresa 2011

Shit vad tiden går fort... känns som det var i går vi satt i bilen och sa att 2010 kommer bli ett grymt år!
SMACK! helt plötsligt är 2011 slut!
Hur gick det till!?

Det roliga med att blogga är att man kan gå tillbaka och läsa gamla inlägg... det gör att jag kommer ihåg lite bättre vad jag egentligen har gjort...
Hur min livsresa har varit det här året!
Januari började med ett megamisslyckande! Eller njae det var det väl inte egentligen när jag tänker efter.
Jag bestämde mig för att söka till Nike TOP Instructor när jag blev tillfrågad av några grymma instruktörsförebilder till mig. Det gick åt skogen...nä nu överdriver jag igen! förlåt... :)
Jag gick vidare och var med på en omröstning på Fitness Magazine hemsida därifrån gick jag inte vidare.
Men jag kände mig väldigt nöjd ändå.
Jag tror att jag inte ville det till hundra 100% innerst inne...Jag slängde ihop något spontant i panik ungefär samma dag som ansökningstiden gick ut. Med stackars deltagare som inte alla sett en bräda tidigare...Jag tror att du måste kasta dig ut och verkligen vilja anstränga dig om du ska lyckas med en sådan sak... och tyvärr måste jag erkänna att jag var inte riktigt där just då. Jag kastade mig absolut...men det var mer en knuff över kanten... så det blev inget hopp. Men jag är tacksam över den knuffen!Så skam den som ger sig. Nästa gång så kommer jag kasta mig ut med buller och bång och när jag är redo så är det bara toppen som duger!
(Kanske inte blir just Nike, men någon utmaning blir det nog om jag känner mig själv rätt!)

Jag gjorde min debut som golvdansare! Tog en modern dans och en hiphop kurs på dansforum tillsammans med min kära granne Sofia Heydeck. Kände mig som väääärldens nybörjare.
Mycket intressant erfarenhet!
SportlifeDanceCrew höll igång med både det ena och det tredje, kickade av med en rolig dansande  modevisning för intersport och vi avslutade året med att bli lite mer seriösa. Träffas en gång i veckan istället för att panikkorra inför varje event. Kommer bli grymt!

Jag gick coachingutbildning! Lärde mig lyssna... har dock blivit sämre på att prata så det får bli nästa utmaning ;)

ZUMBAHYSTERI hela året.. stil goooooing on and on and on and on!
Sa upp min dansstep på domkyrkan (Mycket vedmodigt)

Blev platschef på Sportlife Borås.

Bytte jobb till Koordinator, fortfarande på Sportlife. (Här har ni ett ypperligt exempel på stark vilja... det här är något som jag har velat jobba med under ganska lång tid. Nu sitter jag där! Fantastiskt! Började med världens starkaste brunett och nu jobbar jag tajt med den roliga blondinen)

Jag och Mia teamade en (förlåt mitt ego) GRYM housestep på Sportlife konventet! Vi har verkligen blivit ett bra team! Team M&M (mia & mumin) Det var så himla roligt!
Vi har även haft några aerobic/Step utbildningar. Kan vara något av det roligaste och mest givande som jag vet!

Lite balla möhippor med annorlunda teman! :)
Välgörenhetsevent! Blå bandet med SDC och Rosadygnet med Team M&M! Mycket lyckade tillställningar! En hel del insamlade pengar. Underbart att kunna bidra!
Gick Functional Moves utbildning och blev frälst! Gick med den här latmasken! (vilket var väldigt komiskt eftersom jag tydligen hade skrivit vid något tidigare tillfälle att han måste vara gay för att han kunde dansa typ! Japp, erkänner! Inte en av mina smartare slutsatser ;) Så för att förtydliga, ej gay men destomer åt det gifta hållet.
Hur som helst Superb träning för lilla mig!

FYLLDE 30 ÅR!
I höst har det stannat upp med nya tränings erfarenheter och jobbmål. Inte alls så mycket sådant faktiskt...
Vilket i och för sig är väldigt skönt, jag har ju ändrat kurs ett antal gånger under året :) Där är jag nöjd och tänkte försöka hålla det så!
Däremot har ni säkert inte missat att det har hänt mer på det personliga planet. Jag har gått igenom en tråkig separation(säger man så, låter himla vuxet?!) med min tidigare fästman (min bästaste vän).
Men jag har fått så många nya vänner och bekantskaper!
Väldigt härliga människor omkring mig just nu. Jag är oerhört tacksam för det.
Min plats är säkrad i götet tack vare alla dessa underbara godingar!


Spännande att se vad 2012 för med sig.

Jag är redo och ser verkligen fram emot det!



onsdag 7 december 2011

Med RISK för inbördes beundran...

I know! Det har varit liiite mycket Eriksson och Hänninen, piff och puff, humle och dumle osv.
Men 8 tim (minst) spenderas på jobbet med den här damen...(inte konstigt att man blir skadad)

Så förlåt för mitt Åsa å Mumin tjat! Jag lovar att detta är sista gången på ett tag nu.

Men vi har jäkligt roligt... ibland är det tunga dagar och tråkig beslut, MEN det underlättar verkligen när man får skratta av sig. Det är lätt att tro att vi är två flamsiga blondiner ( det är vi ju förstås... MEN vi är också jäkligt grymma på väldigt mycket! :)

Så idag vill jag dela lite glädje och färg!
Just an ordinary day @ work!

Ibland går det bra..

Ibland ännu bättre...

Ibland är tant Rosa och tant gredelin på Topp!

På tal om Topp och färggrann kolla in de nya Sportlifekläderna! Gilla!